Om Bogen

Min bog: “Hvis det handler om mig, så køber jeg…” er nu til salg her på websitet:  www.omnichannelmarketing.dk/butik/ eller på Saxo.com. Der er pt. stadig kopier tilbage af første oplag.

Bogen giver dig svar på og inspiration til, hvordan man i marketing kan arbejde struktureret med at få sin kundevendte kommunikation og service til at hænge sammen på tværs af kommunikationskanaler og berøringspunkter for dermed at få hver enkelt kunde til at føle sig set, hørt, gen- og anerkendt og dermed købe tidligere, mere og oftere.

new-book

Bogen stiller skarpt på hvordan Omnichannel Marketing og Big Data sammen er nøglen til at drive relevant og effektiv markedsføring på rentabel vis. Du er i målgruppen, hvis du arbejder med marketing eller CRM i en større virksomhed med stor kundevolumen. Det kan også være, at du arbejder med emnet som konsulent eller er ved at uddanne dig indenfor markedsføring og / eller digital forretningsudvikling.

Bogen er bygget op om Kundemålskiven, som er et framework til at arbejde målrettet med din marketingindsats og sikre, at hvert projekt du gennemfører, bringer dig ét skridt nærmere den perfekte sømløse kundeoplevelse uanset kanalvalg og kanalskifte. Kundemålskiven giver dig baggrunden og forståelsen for 6 centrale discipliner og hvordan du driver disse på mere og mere kundecentreret facon. Du får et visuelt overblik over, hvor langt din organisation er i arbejdet med Omnichannel Marketing og Big Data og hvad barriererne er for det videre arbejde hermed.

Modellen Kundemålskiven
Kundemålskiven med de seks discipliner inden for omnichannel marketing.

 

Bogen hviler på et solidt grundlag, som til dels udgøres af mine egne erfaringer og til dels  erfaringerne fra nogle af de klogeste hoveder indenfor branchen, som gennem 6 roundtable-sessions og talrige 1:1 møder og interviews har hjulpet mig med at skabe og kvalificere Kundemålskiven og komme med størstedelen af de mange cases, der bliver gennemgået i bogen. Bogen har foreløbigt fået fine ord med på vejen, fra nogle af de første beta-læsere.

Min motivation til at skrive denne bog opstod, da jeg i efteråret 2013 for første gang gæsteforelæste på HD i Marketing på CBS på min gamle kollega Rune Varnaas hold for Digital Markedsføring. Rune præsenterede mig bl.a. for det akademiske pensum, som han efter bedste evne havde stykket sammen og efter at have gennemgået det meste af dette, stod jeg med følelsen af, at der virkelig manglede noget god tidssvarende litteratur på området, som sammenkoblede det teoretiske og det praktiske på en måde, så læseren rent faktisk vidste, hvad han/hun burde gøre og gøre anderledes. Derudover ville det være interessant med et fokus på hvor langt danske virksomheder er kommet nu.

Indtil videre har arbejdet med bogen i hver fald gjort mig klogere. Jeg er positivt overrasket og rørt over den åbenhed og den villighed til at hjælpe, som jeg blevet mødt med nærmest overalt.

Du kan bestille den i dag på www.omnichannelmarketing.dk/butik/ eller på Saxo.com

Menu Title