Danske virksomheder løfter sløret for deres omnichannel modenhed

Tingene er ved at falde på plads for udgivelsen af bogen ”Hvis det handler om mig… Så køber jeg! ” Bogen bliver et arbejdsredskab for alle, der ønsker at arbejde kundecentrisk og udnytte digitale muligheder på tværs af både digitale og fysiske kanaler.

DSB, Sportmaster, Stofa, MetroXpress og Brdr. Dahl anvender Kundemålskiven™
Flere virksomheder har allerede stiftet indgående bekendtskab med Kundemålskiven™, som er rygraden i den kommende bog. Modellen anvendes til at skabe overblik og retning inden for omnichannel. Som noget eksklusivt for bogens læsere vil DSB, Sportmaster, Stofa, Brdr. Dahl og MetroXpress løfte lidt af sløret for, hvordan de arbejder med omnichannel og big data. Hvor langt er de? Og hvad er planerne for fremtiden?

cases logoer

En repræsentant fra hver virksomhed har skrevet deres egen case med udgangspunkt i bogens modelapparat, Kundemålskiven™. De kommer derfor ind på, hvordan de på tværs af kanaler arbejder med kundeidentifikation & permissions, dataopsamling og analyse, kommunikation og service, effektmåling og ikke mindst organisering.

Få besked, når bogen udkommer ved at tilmelde dig nyhedsbrevet her!

Omnichannel vedrør alle brancher
Som forfatter er jeg utroligt glad for, at virksomhederne stiller op og finder værdi i at tage modelapparatet i anvendelse. Casene demonstrerer, hvordan omnichannel finder anvendelse på tværs af brancher. Sportmaster dækker den klassiske detail-kæde, DSB er én af de ældste servicevirksomheder, Brdr. Dahl er ren B2B, Stofa er en moderne tele-virksomhed og MetroXpress er en avis. På den måde indeholder bogen inspiration til mange brancher.

Ikke verdensmestre
Pointen med, at disse virksomheder deler deres erfaringer med omnichannel, er ikke, at de skal skinne som de ledende stjerner inden for feltet. Det er snarere, at case-beskrivelserne til inspiration skal give et reelt billede af, hvordan de arbejder med emnet, hvor langt de er nået og hvad planerne er.

Modelapparat kvalificeret af over 50 professionelle
Undervejs i processen har over 50 professionelle fra branchen hjulpet med at kvalificere modellen og rammeværket gennem deltagelse på fagspecifikke roundtables, én-til-én-møder og ikke mindst talrige diskussioner. Deltagerne tæller både B2C og B2B virksomheder, produktions-, salgs-, service- og rådgivningsvirksomheder.

2 tanker om "Danske virksomheder løfter sløret for deres omnichannel modenhed"

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

Disse HTML koder og attributter er tilladte: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>